Sie sind vermutlich noch nicht im Forum angemeldet - Klicken Sie hier um sich kostenlos anzumelden  

Mühlen- und Müllerforum "Glück zu!"

Einige Bereiche des Forums erfordern eine Mitgliedschaft (Anmeldung/Registrierung).
Neue Mitglieder stellen sich bitte im Mitgliederbereich vor.
Für den Inhalt eines Beitrags trägt der Autor die juristische Verantwortung, nicht der Forenbetreiber.



Viel Spaß!

Aktuelle Unwetterwarnungen für Deutschland
Zur Unwetterwarnung die Karte anklicken!


Sie können sich hier anmelden
Dieses Thema hat 2 Antworten
und wurde 314 mal aufgerufen
 Kurioses und Vermischtes
ultratrieur



Beiträge: 2.209

06.05.2012 13:09
Gilde Van Dwangneurotische Molenaars Zitat · Antworten

In all dem Trubel ist hier total untergegangen, dass unser geschätzter Mitdiskutant Willem Roose nach 20 Jahren Praxis als Berufsmüller jetzt "endlich" das Hobby-Feizeit Diplom der "Gilde" hat. Herzlichen Glückwunsch zu diesem tollen Event!!

http://molen.startpagina.nl/prikbord/154...id#msg-15420158

Dabei fällt mir ja voller Erschrecken ein, dass der gute Hein aus T'fleth auch nie einen VHS-Hobbymüllerkurs gemacht hat . Krass eigentlich... Würde man Hein N. bei unseren Nachbarn auch zur Prüfung schleifen???



Flo der Liebe

Onno ( gelöscht )
Beiträge:

06.05.2012 20:38
#2 RE: Gilde Van Dwangneurotische Molenaars Zitat · Antworten

Zitat von ultratrieur
Willem Roose (hat) nach 20 Jahren Praxis als Berufsmüller jetzt "endlich" das Hobby-Feizeit Diplom der "Gilde". Herzlichen Glückwunsch zu diesem tollen Event!!

Klasse, das ist doch mal BILD-Journalismus vom Feinsten!
Wieviel Leute haben im Prikbord dazu geschrieben? Aber hier wird das Thema auf eine Zeile hammermäßig verkürzt. Keine Erklärungen, Hintergründe und Umstände, Hauptsache Schlagzeile!

Der alberne Vergleich mit dem Müller in T'fleth hinkt auch! Will Herr Hein auch Freiwillige ausbilden so wie W. Roose und braucht dafür eine Versicherung, falls von denen einer zu Schaden kommt bei der Ausbildung?

Bloß gut, dass Willem Roose selber die Sache ausführlich erläutert.

Zitat von Willem Roose
Re: upgrade lid
Gepost door: Willem Roose ()
Datum: 29 april 2012 13:13

Ik denk dat het zinvol is dat ik zelf enige toelichting geef op deze toch wat merkwaardige zaak:
Sinds september 2010 maal ik met een groep molenaars op De Mallemolen in Gouda. Al vanaf het begin was duidelijk dat deze molen gebruikt zou gaan worden zou gaan worden als opleidingsmolen van het GVM. Om een lang verhaal kort te maken: leerlingen zouden niet verzekerd zijn indien zij bij mij aan het 'lessen' waren omdat ik niet in het bezit was van het bekende getuigschrift.
De oplossing lag voor de hand dat ik dan officieel instructeur zou worden; dat valt m.i. wel te verdedigen na ruim 30 jaar ervaring, waarvan 20 beroepsmatig en het feit dat ik als 3 maal mocht komen opdraven als instructeur van de (vervolg)cursus korenmolenaar. Het afdelingsbestuur van het Gilde Zuid-Holland weigerde dit echter (hoewel niet unaniem), behalve als ik alsnog mijn getuigschrift zou halen: een flauwe, laffe en niet te verdedigen beslissing en m.i. meer ingegeven door een soort persoonlijke wrok.
Tot zover de ene kant van de zaak. Nu de andere. Toegeven, ik heb me in het verleden nogal vaak kritisch uitgelaten over de opleiding en (vooral) het examen van het GVM: veel te theoretisch, veel te uitgebreid en veel te veel onnodig geneuzel over het benoemen van allerlei molenonderdelen. Ik blijf daar overigens bij. Ondertussen werd mij echter duidelijk dat men bij het GVM (en examinator DHM) de wijze van examineren redelijk drastisch had omgegooid en wel op zo'n wijze dat het voor mij best aantrekkelijk klonk. Overigens: ik ben al 15 jaar donateur van het GVM, dus helemaal niet ''anti'' zoals sommigen denken.
Tijd om over de eigen schaduw heen te stappen, zoals dat tegenwoordig in de politiek heet. Veel dank aan Theun Vellinga, voorzitter van het GVM, die snel regelde dat ik ergens examen kon doen zonder maalboekje, toelatingsexamen etc. Afgelopen donderdag was het zo ver, lekker ''anoniem'' op De Blauwe Reiger in Haaften omdat het toch vooral 'geheim' moest blijven (voor zover dat in ons kleine molenwereldje lukt). Ik vond het een erg leuke en leerzame ervaring in een prima sfeer. Zo heeft iedereen een beetje zijn zin gekregen.
Groet,
Willem (die dus best wel goed kan 'polderen' ;-) )

ultratrieur



Beiträge: 2.209

10.05.2012 21:56
#3 RE: Gilde Van Dwangneurotische Molenaars Zitat · Antworten

Sorry Onno, genau deswegen hab ich das Link zum Prikbord gesetzt, damit der geneigte Leser genau DAS nachvollziehen kann ohne dass ich hier Duplikate von Tonnen von Postings verursache. BLÖD-Zeitung is wohl noch anders, nicht wahr???



Flo der Liebe

 Sprung  
Xobor Erstelle ein eigenes Forum mit Xobor
Datenschutz